




|
||
| Doğanşehir Fındık Mahallesi’nde Pekmez Mesaisi Başladı | ||
| Doğanşehir’in Fındık Mahallesi’nde vatandaşlar topladıkları beyaz ve kara dutları geleneksel yöntemlerle kaynatarak pekmez üretimine başladı. | ||
| Gündem Haberi | ||
![]() |
||
Doğanşehir Fındık Mahallesi’nde Pekmez Mesaisi Başladı Malatya’da dutların olgunlaşmasıyla birlikte kırsal mahallelerde pekmez sezonu başladı. Doğanşehir’in Fındık Mahallesi’nde vatandaşlar topladıkları beyaz ve kara dutları geleneksel yöntemlerle kaynatarak pekmez üretimine başladı.
Malatya’da yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte dut hasadı hız kazandı. Özellikle kırsal mahallelerde olgunlaşan beyaz ve kara dutlar toplanarak pekmez yapımında kullanılmaya başlandı.
Doğanşehir ilçesine bağlı Fındık Mahallesi’nde de geleneksel pekmez mesaisi başladı. Vatandaşlar sabahın erken saatlerinde topladıkları dutları kazanlarda kaynatarak kışlık pekmez hazırlıyor.
Yıllardır pekmez yaptığını belirten Döndü Bozkurt, her yıl olduğu gibi bu yıl da dutların olgunlaşmasıyla pekmez üretimine başladıklarını söyledi. Pekmezin doğal ve sağlıklı bir gıda olduğunu ifade eden Bozkurt, “Beyaz ve kara dutları topluyoruz. Önce sıkıp şırasını çıkarıyoruz, ardından büyük kazanlarda saatlerce kaynatıyoruz. Kıvamını aldıktan sonra dinlendirip şişelere doldurup kullanıma hazır hale getiriyoruz” dedi.
Bölgede geleneksel yöntemlerle sürdürülen pekmez üretiminin önümüzdeki haftalarda da devam etmesi bekleniyor. |
||
|
||
| Etiketler: Doğanşehir, Fındık, Mahallesi’nde, Pekmez, Mesaisi, Başladı, |
|
Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.








